Lojistik İhtiyaçlarınıza Alternatif Çözümler
Incoterms
ICC (International Chamber Of Commerce) Uluslar arası Ticaret Odaları Birliği, Türkiye'nin de taraf olduğu uluslar arası ticaretin alcı, satıcı ve nakliyeci açısından risk ve sorumluluklarını tarif eden bir kurumdur. Uluslararası ticaret, bu odanın belirlediği kurallar çerçevesinde gerçekleşir. Bu kurum, alıcı ile satıcı arasında yapılan ticarette malın teslim şekli ile ilgili olasılıkları genel başlıklar altında toplamıştır. Bu teslim şekilleri, INCOTERMS'ler olarak adlandırılır.
Yeni bin yıla girerken INCOTERMS'ler bu kurum tarafından INCOTERMS 2000 (2000 International Commercial Terms) adı altında revize edilmiştir. Türkiye bu konvansiyona taraf olduğu için nakliyeciniz veya yurtdışı müşterinizle düşeceğiniz anlaşmazlıklarda yargının vereceği kararlar da INCOTERMS 2000 çerçevesinde gerçekleşecektir.Bu yazıda, INCOTERMS 2000'in başlıklar halinde alıcı ve satıcı yükümlülükleri karşılaştırılarak konunun anlaşılır bir şekilde aktarılması amaçlanmıştır.
1. EXW-EXWORK (İŞYERİNDE TESLİM)
2. FCA (NAKLİYECİ TESLİMİ)
3. FAS (GEMİNİN BORDASINDA TESLİM)
4. FOB (GUVERTEDE TESLİM)
5. CFR (MASRAF VE NAVLUN)
6. CIF (MALİYET,SIGORTA VE NAVLUN)
7. CPT(NAVLUN ÜCRETİ ÖDENMİŞ TESLİM)
8. CIP (TAŞ. VE SİG.BEDELİ ÖDENMİŞ OLARAK)
9. DAF (SINIRDA TESLİM)
10. DES (VARIŞ LİMANINDA TESLİM)
11. DEQ (VARIŞ LİMANINDA RIHTIMDA TESLİM)
12. DDU (GUMRUK RESMİ ODENMEKSİZİN TESLİM)
13. DDP(GÜMRÜK RESMİ ÖDENMİŞ TESLİM)
1.EXW
Ex works" satıcının malları işletmesinde (fabrika,depo v.s.) alıcı emrine hazır tutmakla teslim yükümlülüğünü yerine getirdiği anlamındadır.Satıcı, aksi kararlaştırılmadıkça malın alıcı tarafından sağlanan bir araca yüklenmesinden yada malların ihraç gümrüğünden geçirilmesinden sorumlu değildir. Alıcı bu noktadan itibaren varış yerine değin , malın taşınması ile ilgili tüm gider ve risklerin yükümlülüğünü taşır. Bu terim tüm satış şekilleri içinde satıcı için en az yükümlülüğü ihtiva eden bir satış şeklidir. Bu teslim şeklinde sözleşmede belirtilen satış bedeline yalnızca ambalajlanmış mal bedeli dahildir. Yani teslim tarihinden itibaren her türlü nakliye, yükleme, boşaltma ve sigorta masrafları alıcı tarafından ödenmektedir
2.FCA
Bu terim ile satıcının teslim yükümlülüğü, malların ihraç gümrüğünden geçirilip, alıcı tarafından belirlenen taşıyıcıya, belirlenen yer ya da noktada teslimi ile son bulur. Eğer alıcı tarafından kesin bir teslim yeri belirtilmemişse, satıcı taşıyanın malları teslim alacağı yer civarında bir yer belirleyebilir. Ticari uygulamalar taşıyıcı ile sözleşme yapılabilmesi için satısının yardımını gerektirirse (Örneğin demir ve hava yolu taşımacılığında) satıcı riziko ve masraflar alıcıya ait olmak üzere hareket edebilir.
3.FAS
Bu terim ile satıcının teslim yükümlülüğü, belirlenen limanda malların gemi doğrultusunda rıhtım veya mavnaya konmasıyla sona erer. Bu da, bu andan itibaren, malla ilgili tüm gider, yitik veya hasar rizikolarının alıcı tarafından üstlenilmesi anlamındadır. Malın yükleme, boşaltma , nakliye ve sigorta masrafları alıcı tarafından ödenir. FAS'da sözleşmede belirtilen satış bedeline hem mal bedeli, hem de rıhtıma kadar yapılan nakliye ücreti dahildir. Bu terim, alıcının ihraç için malları gümrükten çekmesi gerektiğini belirtir. Alıcı doğrudan yada dolaylı olarak ihraç işlemlerini yerine getirmeyecekse kullanılmamalıdır. Bu terim yalnızca deniz veya iç su taşımacılığında kullanılır.
4.FOB
Bu terim ile satıcının teslim yükümlülüğü belirlenen yükleme limanında mallar gemi küpeştesini açtığı andan itibaren yerine getirilmiş olur. Mallarla ilgili tüm gider yitik veya hasar rizikoları bu noktadan itibaren alıcı tarafından üstlenilir. Eğer gemi küpeştesi pratikte bir şey ifade etmiyorsa (örneğin roll-on/roll-off veya konteynır taşımacılığında olduğu gibi) FCA teriminin kullanılması daha doğru olur
5.CFR
Bu terim ile satıcı belirlenen varış limanına malı gönderebilmek için gerekli tüm giderleri ve navlunu ödemek zorundadır. Ancak malla ilgili yitik bir hasar rizikoları ile giderlerde görülebilecek artış, yükleme limanında malların gemi küpeştesini geçmesi anından itibaren satıcıdan alıcıya devredilmiş olur. CFR terimi satıcının ihraç için malları gümrükten geçirmesi gerektiğini belirtir.
6.CIF
Bu terim ile satıcı CFR'deki yükümlülüklerine aynen sahiptir. Ancak ek olarak, malların taşınması sırasında yitik veya hasar rizikosuna karşı deniz sigortası temin etmek durumundadır. Satıcı sigorta sözleşmesini yapar ve sigorta primini öder. Alıcı bu terim ile satıcının sigortada sadece minimum kuvertür temin etme yükümlülüğü bulunduğunu bilmelidir. Bu terim satıcının ihraç için malları gümrükten geçirmesi gerektiğini belirtir. Bu terim sadece deniz ve iç su taşımacılığında kullanılır. Eğer gemi küpeştesi pratikte bir şey ifade etmiyorsa CIP terimini kullanmak daha uygun olur.
7.CPT
Bu terim satıcının, malın kararlaştırılan varış yerine kadar taşınması için gerekli navlunu ödediği anlamına gelir. Malın yitik ve hasarına ait rizikolarla birlikte taşıyıcıya teslimden itibaren doğabilecek ek masraflar, malların taşıyıcının nezaretine verilmesinden itibaren satıcıdan alıcıya geçer. Taşıyıcı bir taşıma sözleşmesinde demir, kara, deniz, hava, iç su taşımacılığı ya da bunların birleşmesi sonucu ortaya çıkan taşımacılık işlemini üstlenen kimsedir.
8.CIP
Bu terim ile satıcı CPT' deki yükümlülüklerine aynen sahiptir. Ancak ek olarak malların taşınması sırasında yitik veya hasar rizikosuna karşı kargo sigortası temin etmek durumundadır. Satıcı sigorta sözleşmesini yapar ve sigorta primini öder .
9.DAF
Bu terim satıcının teslim yükümlülüğünün, malların ihraç için gümrükten geçirilip, sınırda belirlenen yer yada noktada ancak bitişik ülkenin gümrük sınırından önce emre hazır tutulmasıyla sona ermesini ifade eder. Sınır terimi , ihraç ülkesinin sınırı da dahil olmak üzere herhangi bir sınır için kullanılabilir. Dolayısıyla, terimin içinde söz konusu sınırın her zaman nokta ya da yer belirtilerek kesin şekilde tanımlanmış olması hayati olarak önem taşımaktadır.
10.DES
Bu terim ile satıcının teslim yükümlülüğü, malı belirlenen varış limanında, gemi bordasında, ithal gümrüğünden geçirmeden alıcının emrine hazır tutmakla sona erer. Satıcı, malların belirlenen varış limanına getirilmesi için gereken tüm gider ve rizikoları üstlenir. Bu terim sadece deniz veya iç su taşımacılığı için kullanılabilir.
11.DEQ
Rıhtımda Teslim (Gümrük Vergi ve Harçları Ödenmiş Olarak) Bu terim ile satıcının teslim yükümlülüğü, malları belirlenen varış limanında ithal gümrüğünden geçirilmiş olarak, rıhtım üzerinde alıcı emrine hazır tutmakla sona erer. Satıcı, malların o noktaya kadar taşınmasıyla ilgili vergi, resim ve diğer harçlarda dahil olmak üzere tüm riziko ve giderleri üstlenir. Bu terim satıcı dolaylı yada dolaysız yoldan ithal lisansı sağlayamayacaksa kullanılmamalıdır. Eğer taraflar malların alıcı tarafından gümrükten geçirilmesi ve gümrük vergilerinin ödenmesini istiyorlarsa "dutiy paid" yerine "duty unpaid" terimini kullanmalıdır. Eğer taraflar satıcının yükümlülükleri arasından malların ithali için ödenecek bir takım giderleri çıkarmak istiyorlarsa (KDV gibi) bunu, bu etkiyi yaratacak sözcükler ekleyerek kesinleştirmelidirler.
12.DDU
Bu terim ile satıcının teslim yükümlülüğü, malların ithal ülkesinde, belirlenen yerde emre hazır tutulması ile sona erer. Satıcı, malların o noktaya kadar taşınması ve gümrük formalitelerinin yerine getirilmesi ile ilgili riziko ve giderleri üstlenmek durumundadır (İthalat için ödenmesi gereken vergi resim ve harçlar hariç). Alıcı malların zamanında ithal için gümrükten çekilmemesinden kaynaklanan ek gider ve rizikoları üstlenmek durumundadır. Eğer taraflar satıcının gümrük formalitelerini yerine getirip bundan doğabilecek gider ve rizikoları üstlenmesini istiyorlarsa bunu, bu etkiyi yaratacak sözcükler ekleyerek kesinleştirmelidirler. Eğer taraflar satıcının yükümlülüklerine malların ithali için gerekli bazı giderleri eklemek istiyorlarsa (KDV gibi) bunu, bu etkiyi yaratacak sözcükler ekleyerek kesinleştirmelidirler. Bu terim taşıma şeklinden bağımsız olarak kullanılabilir.
13.DDP
Bu terim ile satıcının teslim yükümlülüğü, malların ithal ülkesinde belirlenen yerde emre hazır tutulması ile sona erer. Satıcı, malların o noktaya kadar taşınması, ithal gümrüğünden geçirilmesi için gerekli vergi, resim ve diğer harçlar dahil olmak üzere riziko ve giderleri üstlenmek durumundadır. EXW terimi satıcı için ne kadar az yükümlülük ifade ediyorsa, DDP terimi de o kadar çok yükümlülük ifade etmektedir
ADAD, Türkiye’deki yat taşımacılığı konusunda uzman bir firma olarak 10 yıllık birikimi ve deneyimli ekibiyle her türlü deniz aracı nakliyesi ihtiyacına özel çözüm sunmaktadır.
Taşınacak olan yükün özelliği ve taşıma destinasyonu göze alınarak taşıma şekillerinin ve yollarının kombine edilmesi uzman ekibimizce sağlanmaktadır. İstenilen zamanda en sağlıklı ve efektif şekilde operasyonun yapılması hizmetimizin ana temasını oluşturmaktadır.
Proje yüklemeleri yüksek maliyetli olmaları sebebiyle bu tip yüklerin nakliye emtia ve sorumluluk sigortası tüm projelerde bizim için olmazsa olmaz durumundadır.
Amacımız bizden beklediğiniz sürede, belirlediğiniz bütçe dahilinde sağlıklı taşıma şekilleri oluşturarak operasyonu tamamlayıp projeyi teslim etmektir.
Enerji sektöründe rüzgar tribünleri, gaz tribünleri, termik santral ekipmanları, jeneratörler ve buna benzer hacimli ve ağır parçalar hacimli ve ağır makine parçaları ve buna benzer özellikteki malların çıkış noktasından varış noktasına kadar en uygun ekipman ve en sağlıklı termin süresine bağlı kalınarak taşımasının organize edilmesi faaliyetimizin özetidir.

DENİZYOLU TAŞIMACILIĞI

HAVAYOLU TAŞIMACILIĞI

KARAYOLU TAŞIMACILIĞI

DEMİRYOLU TAŞIMACILIĞI
HAKKIMIZDA
ADAD, 12 yılı aşkın tecrübesiyle, dünyanın dört bir yanına ithalat ve ihracat yüklemeleri için servis sağlayıcı hizmeti vermektedir. ADAD, her geçen gün gelişen lojistik sektöründeki tüm gelişme ve yenilikleri takip eder ve böylece değerli iş ortaklarına rekabetçi fiyatlar ve güçlü acente ağıyla müşteri odaklı çözümler sunar.
Deniz taşımacılığının yanı sıra hava, kara ve demiryolu taşımacılığı sektörlerinde de hizmet veren firmamız, küresel acente ağındaki iş ortaklarının desteğiyle müşterilerine geniş yelpazede çözüm önerileri ve en ekonomik fiyat seçeneklerini aynı anda garanti eder.
İYİ İŞ VE MANTIKLI LOJİSTİK SUNUYORUZ
Ulusal ve uluslararası ölçekte kapıdan kapıya
kara, hava, deniz, demiryolu ve proje taşımacılığı
KALİTE

100% Güvenli Teslimat

Lojistik Sigortacılığı

Araçlarınız için Destek

Hızlı ve Zamanında