site
DSCN2150
unnamed-4
P8210223---Kopya
20150204_113726
10
unnamed-1
8
20161114_133122_resized
HERFURTH-4
fotograf-2
3
unnamed-3
IMG-20160115-WA0018
4
unnamed
IMG_5973
12
3
14
best
13
fotograf-4
be2da895-bdda-4c28-8717-021f3ed872a6
IMG_3952
efes-9
11
paint
7
1
unnamed-2
WhatsApp-Image-2017-05-29-at-11.27.25
efes-4
9
6
site2
IMG-20150320-WA0020
2
662ecb5b-82d3-4ed6-9a20-e4db905de057
15
lady-nour-034

ARMATÖR : Gemi sahibi, taşıyıcı acenta: Herhangi bir limanda armatör adına faaliyet gösteren, onun temsilciliğini yapan kuruluş

NVOCC : “Non Vessel Operating Common Carrier” (Gemi sahibi olmadan taşımacılık yapan)

CO-LOADER:Diğer forwarderların yüklerini kendi yükü ile konsolide ederek taşımacılık yapan

FORWARDER : Karayolu,havayolu,denizyolu, demiryolu taşımacılığını, gümrükleme ve sigorta hizmetlerinin operasyonunu gerçekleştiren,aktif bir acenta ağına sahip olan organizatör firma

BILL OF LADING(B/L) : Denizyolu konşimentosu a.Master B/L (Ana konşimento) b.House B/L (Ara konşimento)

CHARTER TAŞIMA : Geminin tamamen yada kısmen (part kargo) kiralanarak yapılan taşıma

CHARTER PARTY : Taşımacı ile armatör arasında yapılan sözleşmeye verilen isim

BULK YÜKLEME : Konvansiyonel yük taşımacılığında dökme yükleme

BROKER : Armatörle yükleyici arasında aracılık yapan,komisyoncu

RO-RO TAŞIMACILIĞI : Araç,treyler veya konteyner taşıyan gemilerle yapılan taşımacılık

Yükleme Boşaltma Terimleri

FREE IN (FI) : Limandaki yükleme masrafı

FREE OUT (FO): Limandaki boşaltma masrafı

LINER IN (LI) : Yükleme masrafının armatöre ait olması

LINER OUT (LO): Boşaltma masrafının armatöre ait olması

STUFFING : İstifleme,yükü konteynere yerleştirme

UNSTUFFING : Konteynerin içini boşaltma

STEVEDORING : Gemiyi yükleme ve boşaltma hizmeti

Liman Terimleri

STORAGE : Limanda depolama / ardiye

DEMURAJ : Geminin kendisine tanınan yükleme ve boşaltma süresini aşması yada konteyner içinde bekleyen yükün tanınan süreden önce gümrükten çekilip boşaltılmaması

FREE TIME : Serbest süre. Yükün demuraja girmeden bekleyebileceği süre. Süre aşımında demuraj uygulanır.

THC : (Terminal Handling Fee) : Limandaki elleçleme ücreti

GEÇİCİ KABUL : Türkiye’deki gümrük mevzuatı gereği konteynerler gümrüğe tabi mal statüsündedirler. Bu nedenle bir konteynerin limandaki gümrüklü sahadan çıkarılması veya tekrar limana getirilmesi halinde ortaya çıkan gümrükleme masrafıdır

Navlunla İlgili Terimler

CAF: (Currency Adjustment Factor) Amerikan dolarındaki dalgalanmaları navluna dahil edilmesi

BAF : (Bunker Adjustment Factor) Deniz aşırı taşımalarda fuel oil fiyatlarındaki dalgalanmaların belli oranda navluna dahil edilmesi

PRİMAJ : Genellikle Türkiye’den ihracat navlunlarında kullanılan armatörün riskini azaltmak için koyduğu ek ücret

WAR RISK SURCHARGE (WRS) : Savaş riski olan limanlara yapılan seferlerde navluna ilave olarak alınan ek ücret

HIGH CUBE SURCHARGE : High Cube konteyner için alınan ilave ücret

IMCO CHARGE : Tehlikeli madde taşımalarında armatörün talep ettiği ek ücret

Daha detaylı bilgi için tıklayınız...

INCOTERMS (DIŞ TİCARETTE TESLİM ŞEKİLLERİ)

Uluslararası ticarete taraf olan firmalar farklı ülkelerde, bazen ayrı kıtalarda yerleşik bulunmakta olup çoğunlukla birbirlerini tanımamaktadırlar. Mallar, ülkeler ve kıtalar arası taşımalara konu olmakta, bu taşımalar sırasında mallarla ilgili olarak çeşitli risk ve maliyetler ortaya çıkmaktadır.

Maliyet ve risklerin ihracatçıya mı yoksa ithalatçıya mı ait olacağının taraflar arasındaki görüşmeler sırasında tespit edilmesi ve ticari sözleşmelerin buna göre yapılması gerekmektedir. Örneğin, taşıma işleminin kimin tarafından organize edileceği, taşıma bedelinin kim tarafından ödeneceği, taşıma sırasında malların hasara uğraması, kaybolması, çalınması gibi risklere karşı hangi tarafın tedbir alacağı, alıcının ödediği mal bedelinin neleri içerip neleri içermediği hususlarının baştan karara bağlanması gerekmektedir

Uluslararası Ticaret Odası (ICC), çağımızın ticari teamüllerini göz önünde bulundurarak alıcı ve satıcın yükümlülük, maliyet ve risklerinin sınırlarını belirleyen çeşitli kavramlar tanımlamış ve bu kavramlara “Incoterms” adı verilmiştir. INCOTERMS İngilizce (international commercial terms) kelimelerinden bazı hecelerin bir araya getirilmesiyle oluşturulmuş bir terimdir.

ICC 27 Eylül 2010'da Incoterms 2010 revizyonunu yayınlayarak güncellemiştir. Söz konusu revizyon, 1 Ocak 2011 tarihinden itibaren uygulamaya geçmiştir. Incoterms 2010’da teslim şekilleri 13’den 11’e düşürülmüştür. Dört şart yürürlükten kaldırılmış, buna karşılık iki yeni teslim şekli oluşturulmuştur. Ayrıca INCOTERMS genel olarak iki gruba ayrılmıştır. Tüm taşıma türlerini kapsayan kurallar EXW - FCA - CPT - CIP - DAT - DAP - DDP olmak üzere yedi adet olarak  FAS - FOB - CFR - CIF kuralları da sadece suyollarıyla yapılan taşıma türlerini kapsamak üzere "deniz ve iç su taşımalarına özgü kurallar" sınıflandırması adı altında toplanmış ve FAS - FOB - CFR - CIF kuralları içeriğinde çok önemli değişiklikler yapılmıştır.

Daha detaylı bilgi için tıklayınız...

ship
DENİZYOLU TAŞIMACILIĞI
plane
HAVAYOLU TAŞIMACILIĞI
truck
KARAYOLU TAŞIMACILIĞI
train
DEMİRYOLU TAŞIMACILIĞI

ust

HAKKIMIZDA

ADAD, 12 yılı aşkın tecrübesiyle, dünyanın dört bir yanına ithalat ve ihracat yüklemeleri için servis sağlayıcı hizmeti vermektedir. ADAD, her geçen gün gelişen lojistik sektöründeki tüm gelişme ve yenilikleri takip eder ve böylece değerli iş ortaklarına rekabetçi fiyatlar ve güçlü acente ağıyla müşteri odaklı çözümler sunar.

 

Deniz taşımacılığının yanı sıra hava, kara ve demiryolu taşımacılığı sektörlerinde de hizmet veren firmamız, küresel acente ağındaki iş ortaklarının desteğiyle müşterilerine geniş yelpazede çözüm önerileri ve en ekonomik fiyat seçeneklerini aynı anda garanti eder.

Lojistik İhtiyaçlarınıza Alternatif Çözümler

 

İYİ İŞ VE MANTIKLI LOJİSTİK SUNUYORUZ

Ulusal ve uluslararası ölçekte kapıdan kapıya
kara, hava, deniz, demiryolu ve proje taşımacılığı

ust

KALİTE

YETENEK VE BECERİLERİMİZ
1
100% Güvenli Teslimat
2
Lojistik Sigortacılığı
3
Araçlarınız için Destek
4
Hızlı ve Zamanında

ust

TEKLİF AL

En İyi Hizmet ve En İyi Fiyat İçin

Powered by ChronoForms - ChronoEngine.com