Lojistik İhtiyaçlarınıza Alternatif Çözümler
ARMATÖR : Gemi sahibi, taşıyıcı acenta: Herhangi bir limanda armatör adına faaliyet gösteren, onun temsilciliğini yapan kuruluş
NVOCC : “Non Vessel Operating Common Carrier” (Gemi sahibi olmadan taşımacılık yapan)
CO-LOADER:Diğer forwarderların yüklerini kendi yükü ile konsolide ederek taşımacılık yapan
FORWARDER : Karayolu,havayolu,denizyolu, demiryolu taşımacılığını, gümrükleme ve sigorta hizmetlerinin operasyonunu gerçekleştiren,aktif bir acenta ağına sahip olan organizatör firma
BILL OF LADING(B/L) : Denizyolu konşimentosu a.Master B/L (Ana konşimento) b.House B/L (Ara konşimento)
CHARTER TAŞIMA : Geminin tamamen yada kısmen (part kargo) kiralanarak yapılan taşıma
CHARTER PARTY : Taşımacı ile armatör arasında yapılan sözleşmeye verilen isim
BULK YÜKLEME : Konvansiyonel yük taşımacılığında dökme yükleme
BROKER : Armatörle yükleyici arasında aracılık yapan,komisyoncu
RO-RO TAŞIMACILIĞI : Araç,treyler veya konteyner taşıyan gemilerle yapılan taşımacılık
Yükleme Boşaltma Terimleri
FREE IN (FI) : Limandaki yükleme masrafı
FREE OUT (FO): Limandaki boşaltma masrafı
LINER IN (LI) : Yükleme masrafının armatöre ait olması
LINER OUT (LO): Boşaltma masrafının armatöre ait olması
STUFFING : İstifleme,yükü konteynere yerleştirme
UNSTUFFING : Konteynerin içini boşaltma
STEVEDORING : Gemiyi yükleme ve boşaltma hizmeti
Liman Terimleri
STORAGE : Limanda depolama / ardiye
DEMURAJ : Geminin kendisine tanınan yükleme ve boşaltma süresini aşması yada konteyner içinde bekleyen yükün tanınan süreden önce gümrükten çekilip boşaltılmaması
FREE TIME : Serbest süre. Yükün demuraja girmeden bekleyebileceği süre. Süre aşımında demuraj uygulanır.
THC : (Terminal Handling Fee) : Limandaki elleçleme ücreti
GEÇİCİ KABUL : Türkiye’deki gümrük mevzuatı gereği konteynerler gümrüğe tabi mal statüsündedirler. Bu nedenle bir konteynerin limandaki gümrüklü sahadan çıkarılması veya tekrar limana getirilmesi halinde ortaya çıkan gümrükleme masrafıdır
Navlunla İlgili Terimler
CAF: (Currency Adjustment Factor) Amerikan dolarındaki dalgalanmaları navluna dahil edilmesi
BAF : (Bunker Adjustment Factor) Deniz aşırı taşımalarda fuel oil fiyatlarındaki dalgalanmaların belli oranda navluna dahil edilmesi
PRİMAJ : Genellikle Türkiye’den ihracat navlunlarında kullanılan armatörün riskini azaltmak için koyduğu ek ücret
WAR RISK SURCHARGE (WRS) : Savaş riski olan limanlara yapılan seferlerde navluna ilave olarak alınan ek ücret
HIGH CUBE SURCHARGE : High Cube konteyner için alınan ilave ücret
IMCO CHARGE : Tehlikeli madde taşımalarında armatörün talep ettiği ek ücret
Daha detaylı bilgi için tıklayınız...
INCOTERMS (DIŞ TİCARETTE TESLİM ŞEKİLLERİ)
Uluslararası ticarete taraf olan firmalar farklı ülkelerde, bazen ayrı kıtalarda yerleşik bulunmakta olup çoğunlukla birbirlerini tanımamaktadırlar. Mallar, ülkeler ve kıtalar arası taşımalara konu olmakta, bu taşımalar sırasında mallarla ilgili olarak çeşitli risk ve maliyetler ortaya çıkmaktadır.
Maliyet ve risklerin ihracatçıya mı yoksa ithalatçıya mı ait olacağının taraflar arasındaki görüşmeler sırasında tespit edilmesi ve ticari sözleşmelerin buna göre yapılması gerekmektedir. Örneğin, taşıma işleminin kimin tarafından organize edileceği, taşıma bedelinin kim tarafından ödeneceği, taşıma sırasında malların hasara uğraması, kaybolması, çalınması gibi risklere karşı hangi tarafın tedbir alacağı, alıcının ödediği mal bedelinin neleri içerip neleri içermediği hususlarının baştan karara bağlanması gerekmektedir
Uluslararası Ticaret Odası (ICC), çağımızın ticari teamüllerini göz önünde bulundurarak alıcı ve satıcın yükümlülük, maliyet ve risklerinin sınırlarını belirleyen çeşitli kavramlar tanımlamış ve bu kavramlara “Incoterms” adı verilmiştir. INCOTERMS İngilizce (international commercial terms) kelimelerinden bazı hecelerin bir araya getirilmesiyle oluşturulmuş bir terimdir.
ICC 27 Eylül 2010'da Incoterms 2010 revizyonunu yayınlayarak güncellemiştir. Söz konusu revizyon, 1 Ocak 2011 tarihinden itibaren uygulamaya geçmiştir. Incoterms 2010’da teslim şekilleri 13’den 11’e düşürülmüştür. Dört şart yürürlükten kaldırılmış, buna karşılık iki yeni teslim şekli oluşturulmuştur. Ayrıca INCOTERMS genel olarak iki gruba ayrılmıştır. Tüm taşıma türlerini kapsayan kurallar EXW - FCA - CPT - CIP - DAT - DAP - DDP olmak üzere yedi adet olarak FAS - FOB - CFR - CIF kuralları da sadece suyollarıyla yapılan taşıma türlerini kapsamak üzere "deniz ve iç su taşımalarına özgü kurallar" sınıflandırması adı altında toplanmış ve FAS - FOB - CFR - CIF kuralları içeriğinde çok önemli değişiklikler yapılmıştır.
Daha detaylı bilgi için tıklayınız...

DENİZYOLU TAŞIMACILIĞI

HAVAYOLU TAŞIMACILIĞI

KARAYOLU TAŞIMACILIĞI

DEMİRYOLU TAŞIMACILIĞI
HAKKIMIZDA
ADAD, 12 yılı aşkın tecrübesiyle, dünyanın dört bir yanına ithalat ve ihracat yüklemeleri için servis sağlayıcı hizmeti vermektedir. ADAD, her geçen gün gelişen lojistik sektöründeki tüm gelişme ve yenilikleri takip eder ve böylece değerli iş ortaklarına rekabetçi fiyatlar ve güçlü acente ağıyla müşteri odaklı çözümler sunar.
Deniz taşımacılığının yanı sıra hava, kara ve demiryolu taşımacılığı sektörlerinde de hizmet veren firmamız, küresel acente ağındaki iş ortaklarının desteğiyle müşterilerine geniş yelpazede çözüm önerileri ve en ekonomik fiyat seçeneklerini aynı anda garanti eder.
İYİ İŞ VE MANTIKLI LOJİSTİK SUNUYORUZ
Ulusal ve uluslararası ölçekte kapıdan kapıya
kara, hava, deniz, demiryolu ve proje taşımacılığı
KALİTE

100% Güvenli Teslimat

Lojistik Sigortacılığı

Araçlarınız için Destek

Hızlı ve Zamanında